Saturday, April 3, 2010

kebakaran rumah jiran

pada hari sabtu 3 april 2010.berlaku kebakaran di rumah jiran sebelah rumah india. saya mengetahuinya kerana ketika saya bermain game ninja saga.umi berkata"ada tak bau benda terbakar.entahx2 komputer"lalu saya cepatx2 menutup komputer itu.rupa_rupanya bukan komputer,alangkah sedihnya saya kerana mission game itu ah nak habis.lalu kakak saya cuba bukak pintu belakang dan terdengar org kata 'rumah india terbakar"lalu saya dan keluarga keluar dari rumah untuk mendapatkan kepastian.ianya benarx2 berlaku kebakaran

kebakaran itu berlaku kerana air cond rumah Encik prof Khairuddin tidak ditutup kerana ingin memberikan bilik yg nyaman ketika orang lain masuk ke bilik itu.mereka sekeluarga makan di tingkat bawah,lalu terdengar bunyi letupan di tingkat atas.dia telah mengecek di tingkat atas lalu mendapati bahagian bilik atas rumah mereka telah TERBAKAR.mereka menelefon bomba.bomba pada hari itu agak lewat untuk sampai.saya terdengar yg bomba sampai dalam masa 25 minit

kebakaran dapat dikawal dalam masa 1 jam.nasib baik kebakaran itu dapat dikawal dan kebakaran itu tidak merebak

No comments:

Post a Comment